Szolgáltatásaink

Szervezetfejlesztés

 

Képzési folyamatok – a lean képességek kialakításához

A lean szemlélet bevezetése nem csak a folyamatok hatékony, veszteségmentes kialakítását jelenti. A hosszútávú fenntartáshoz elengedhetetlen, hogy a vezetői és szervezeti kultúra részévé váljon. A lean bevezetés így kiterjedhet a vezetők fejlesztésére, a problémamegoldó képességek és változásmenedzsment készségek fejlesztésére, a szervezeti működés és struktúra átalakítására, vagy a támogató rendszerek (teljesítményértékelés) fejlesztésére is.
     
Leadership és menedzsment funkciók fejlesztése
Belső kommunikáció és információáramlás   fejlesztése
Szervezeti kultúra felmérés és fejlesztés
Változásmenedzsment
Problémamegoldás kultúrája és módszerei
Projekt menedzsment
Teljesítmény-értékelési rendszer
Csapatműködés hatékonysága
Szervezeti működés és struktúra fejlesztése
SzF_fejlesztés_multi

 Főbb eszközeink:

Készség és képességfejlesztő tréningek
Workshop jellegű találkozók vezetése
Személyes tanácsadás
Projekt tanácsadás
Szervezeti- és egyéni felmérések (tesztek, kérdőívek, 360 fokos értékelések)
Coaching – team coaching
Önismereti – emberismereti “modulok”
Indoor és outdoor csapatépítés
Kommunikációs és prezentációs fejlesztés
On the job támogatás vagy mentoring
Interim menedzsment – HR pozíciók/feladatkörök ideiglenes ellátása
     

Amennyiben szervezetfejlesztési szolgáltatásainkról szeretne bővebb információt kapni, vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben, vagy keresse szakértő kollégánkat!

Keresztesi Zsolt, vezető tanácsadó, tréner: 06304953546.

                 

HR tanácsadás

Az elmúlt években (újra) felértékelődtek, és sok esetben új értelmet nyertek a vállalati HR funkciók és folyamatok. Újszerű megközelítést igényelnek a munkaerő-piac „kínálati” oldalának változásai, mint például az „Y” „Z” generációk igényeinek és motivációinak megértése (munkáltatói „vonzása”, majd motiválása és megtartása). Ugyanígy nehézséget okoz sok szektorban és iparágban, szakmában tapasztalható munkaerő hiány, amely szintén új eszközök és módszerek alkalmazását igényli a munkáltatók részéről (pl. munkáltatói márka építés, avagy Employer Branding).



 

HR Tanácsadói Projektek:

Kiválasztási folyamat kialakítása, fejlesztése

Kompetencia alapú kiválasztás – eszközök bevezetése

Kompetencia központ kialakítása

Teljesítmény-értékelő rendszerek kidolgozása

Szervezeti kultúra felmérés

Szervezeti működés fejlesztése – szervezeti struktúra

Munkakör értékelés – fejlesztés

Tudásmenedzsment rendszerek

Információ-áramlás és szervezeti kommunikáció

Interim menedzsment

 

 

Lean szemléletű vállalatok számára kulcsfontosságú kérdés lehet, hogy a kiválasztási folyamatban milyen eszközökkel szűrik és mérik fel (főként vezetői pozíciók esetén) a lean kompetenciákat. Ugyanilyen fontos kérdés, hogy mi alapján történik a képzési folyamatok meghatározása: mik a mozgatórugói a vezetésfejlesztéseknek, „egyéb” készség és kompetenciafejlesztéseknek. Találkozik-e a szervezeti kultúra és a jelöltek által megfogalmazott valódi igény, hogyan és mivel tudják megtartani munkavállalóikat az erősödő munkaerő-piaci versenyben a vállalatok. A teljesítményértékelési rendszer támogatja-e pl. az innovációt és a folyamatos fejlesztést (miben érdekeltek egyáltalán a munkavállalók?), stb.

Amennyiben Önt is foglalkoztatják a fenti kérdések, és további információkra van szüksége HR Tanácsadói és Interim Menedzsment szolgáltatásainkról, vegye fel velünk a kapcsolatot!




 

Winshuttle

A mai üzleti szereplők szinte kivétel nélkül folyamatos költségcsökkentési nyomás alatt vannak, amely megköveteli a fő termelési és szolgáltatási folyamatok racionalizálását. A fő tevékenységet kiszolgáló adminisztratív, háttér folyamatokban rejlő tartalékok kiaknázása és valódi fejlesztése egyre inkább előtérbe kerül, hiszen ezeknek a folyamatoknak az üzemeltetése vállalatok költségeinek 5-25%-t is kitehetik, mindemellett komoly tényezői lehetnek a fő tevékenység sikerességének – gondoljunk csak a beszerzési vagy a toborzási folyamatok gyorsaságára, eredményességére. Tapasztalatunk azt mutatja, hogy ezen folyamatok fejlesztése nagy mértékben IT függő.

 

Az irodai folyamatok automatizálásának korlátai

Az irodai folyamatok fejlesztésére kézenfekvő megoldásnak tűnik az automatizálás. Annak ellenére, hogy rengeteget fejlődött az IT projektek kivitelezésének módszertana, a felhasználói (vevői) igények szempontjából az automatizálás hagyományos megközelítése még mindig
  • rugalmatlan: a kivitelezéshez és későbbi módosításokhoz speciális IT tudásra van szükség, ami rendszerint szűk keresztmetszet. Ráadásul a felhasználói igények gyakran változnak, hogy elkövessék a külső és belső környezet állandó mozgását (pl. szervezeti változások, törvényi előírások).
  • lassú: hosszú hónapokba telik mire úgy működik a rendszer, ahogy szeretnénk, nagyrészt a rugalmatlanságból adódóan.
  • specifikus: egy vagy csak néhány folyamat és tevékenység automatizálására fókuszál a bevezetett megoldás (pl. számlakezelés, munkaidő nyilvántartás). Ha a vállalat összes folyamatát szeretnénk automatizálni, sok különböző megoldásra van szükségünk.
  • drága: a rugalmatlanság és specifikusság következtében a teljes életciklusra vetítve a módosítási és üzemeltetési költségek jelentősek lehetnek.
 

Paradigmaváltás az irodai folyamatok automatizálásban

Valójában egy olyan rendszerre van szükségünk, amit az üzleti felhasználók maguk tudnak „programozni”, bármelyik folyamatukat/tevékenységüket automatizálhatják vele, és gyorsan, pár nap alatt be lehet vezetni az új fejlesztéseket. Mindezt úgy, hogy a vállalat folyamatai standardok maradjanak, és a rendszer megfeleljen az IT követelményeknek.
Ilyen megoldásokat kínál a Winshuttle Inc., melynek egyedüli magyarországi partnerei vagyunk.
A Winshuttle termékei alkalmazhatóak:
  • SAP-ban elvégzett adatrögzítési, -karbantartási tevékenységek automatizálására
  • SAP-ban tárolt adatok kinyerésére, riportálására
  • Irodai folyamatok digitalizálására, workflow-k készítésére

Termékeinek főbb jellemzői:

 
 

Rugalmas

  • Nincs programozásra szükség az IT bevezetés után – a dolgozók maguk automatizálnak
  • Az adatrögzítés, karbantartás és kinyerés automatizálása órák alatt elkészíthető
  • Workflow-k és nyomtatványok bevezetése és módosítása néhány nap alatt megoldható

 

 

Univerzális

  • Szinte mindegyik standard és egyedi fejlesztésű SAP modullal és tranzakcióval működik
  • Bármelyik folyamatra lehet workflow-t fejleszteni – még az SAP-hoz nem kapcsolódóakra is.
  • Korlátlan mennyiségű workflow-t és automatizálást lehet készíteni – nincs korlátozás

 

 

Biztonságos

  • Standard SAP engedélyezési profilokat használ a felhasználók korlátozására és a SAP biztonsági szabvány megtartására
  • Megakadályozza az SAP túlterhelését adaptív fékező és egyéb megoldások használatával
  • Folyamat teljesítmény nyomonkövetés és önkiszolgáló liszensz kezelés

 

 
A Winshuttle termékeit bevezető ügyfelek tapasztalata alapján a megtérülési idő kevesebb mint, 1 év, jellemzően 6-9 hónap.

Főbb termékek:

 

Winshuttle-Transaction-ProductIdentity

     Tranzakcionális és törzsadatok rögzítése, karbantartása  automatikusan SAP-ban Excel vagy Access segítségével, programozás nélkül
 

Winshuttle-Journal-Entry-ProductIdentity

     Kiküszöböli a manuális pénzügyi és számviteli bizonylatok, adatok rögzítését
 

Winshuttle-Query-ProductIdentity

     Segít az dolgozóknak az SAP adatok kinyerésében, riportok készítésében, módosításában anélkül hogy adatbiztonsági szempontokat
     sértenénk vagy az SAP teljesítményét rontanánk.
 

Winshuttle-Composer-ProductIdentity

     Böngésző alapú termék aminek segítségével interaktív nyomtatványok és workflow -k készíthetőek bármely folyamatra

Amennyiben a Winshuttle megoldásairól szeretne bővebb információt kapni, vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben, vagy keresse  kollégánkat telefonon!

 
 
 
 
 
 
 
 

Lean menedzsment

 
Fő kompetenciánk teljes körű tanácsadói és képzési szolgáltatás nyújtása a Lean szemlélet – eszközök és módszerek – gyakorlati alkalmazásának támogatásában: lean stratégia kialakításával, menedzsment workshop-ok szervezésével, lean szemlélet képzések, eszközök-módszerek gyakorlati oktatásával, belső kommunikációs stratégia kidolgozásával, fejlesztési események- „kaizen event”-ek vezetésével.
 

Lean tréningek, képzések:

  • Lean szemlélet (alap) tréningek
  • Lean office képzés
  • Lean menedzsment tréning
  • Lean leadership tréningek
  • Paradigmaváltás tréning
  • Lean eszközök, módzserek tréningek
  • Lean eszközök gyakorlati workshop-ok
    VSA-VSM, 5S (6S), SMED, Kanban, Standard Work, stb.
  • A3 – Menedzsment eszköz tréning
  • PPS – Practical Problem Solving
  • Six Sigma DMAIC képzés
  • Lean stratégia kialakítása
  • Lean fejlesztési projektek gyakorlati támogatása, vezetése (tanácsadás)
  • Fejlesztési workshop-ok vezetése
  • Lean tanácsadók, trénerek képzése

Amennyiben a Lean Menedzsment szolgáltatásainkról szeretne bővebb információt kapni, vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben, vagy keresse szakértő kollégánkat!

Dobszai Zoltán, Lean tanácsadó, tréner: 06707023450.











Céges rendezvények

Interim management

Rólunk mondták

Even though this project is very difficult and complex, we have created a clear and detailed action plan.

Nagyon hasznos volt a rólam készült felvétel visszanézése, elemzése és az ebből kiszűrt hibákra adott javaslatok. Jól strukturált tréning, a feladatok egymásra épülve segítették egymást.

Jó volt látni, hogyan kell profi módon szakmailag támogatni a SMED eventet. Nagyon hatékonyan tudunk dolgozni, hasznosak ezek az eventek!

Több hangsúlyt fektetni a tervezésre, figyelni a visszaigazolásokra. Hasznos volt megélni, hogy milyen egy csapatban dolgozni különböző stílusú vezetőkkel.

A Kanban rendszer mélyreható vizsgálata, operátorok bevonása rávilágított arra, hogy sokkal szervezettebben, rendezettebben lehet dolgozni.

Megint felhívta a figyelmem a tréning, hogy tudatosan kell fejlesztenem magam, ahelyett, hogy ösztönből dolgoznék.